Ramowy rozkład dnia 3, 4 – latki
Realizacja podstawy programowej od godz. 7.00 – 12.00
6.30-8.15 Zabawy dowolne inspirowane przez nauczyciela oraz zabawy dowolne według zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne.
Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym.
8.15-8.30 Zabawy o wielostronnym ruchu. Czynności higieniczno -porządkowe.
8.30-9.00 Śniadanie.
9.00 -9.20 Zajęcia dydaktyczne – realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego programu.
9.20- 10.00 Praca w zespole – przetwarzanie wiedzy, nabywanie, doskonalenie umiejętności dzieci.
Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym.
10.00-10.20 Czynności higieniczno-porządkowe, II śniadanie.
10.20-11.30 Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze lub zabawy w sali.
11.30-12.00 Czynności higieniczno-porządkowe.
12.00-12.30 Obiad.
12.30-14.15 1Relaks poobiedni –leżakowanie.
14.15-14.30 Czynności samoobsługowe, zabawa ruchowa.
14.30-14.45 Podwieczorek
14.45-16.30 Ćwiczenia indywidualne dostosowane do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej lub czytanie fragmentów książek. Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy dowolne w sali wg zainteresowań dzieci. Podsumowanie dnia, czynności porządkowe.
Ramowy rozkład dnia 5,6 – latki
6.30-8.15 Zabawy dowolne według zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne inne. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym.
8.15-8.30 Zestaw ćwiczeń porannych i czynności higieniczno-porządkowe.
8.30-9.00 Śniadanie.
9.00-10.00 Zajęcia dydaktyczne – realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego programu.
10.00-10.20 Czynności higieniczno-porządkowe, II śniadanie.
10.20-11.45 Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki lub zabawy w sali.
11.45-12.00 Czynności higieniczno-porządkowe.
12.00-12.30 Obiad.
12.30-13.00 Relaksacja: słuchanie muzyki, bajek czytanych przez nauczyciela, gry i zabawy stolikowe.
13.00-14.15 Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym.
Zajęcia dodatkowe: religia
14.15-14.30 Zabawa ruchowa, czynności higieniczno-porządkowe.
14.30-14.45 Podwieczorek.
14.45-16.30 Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w sali. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Podsumowanie dnia, ustalenie planu na następny dzień. Czynności porządkowe.
W ciągu całego dnia zwrócenie szczególnej uwagi na zdrowie i bezpieczeństwo dzieci.