Ramowy rozkład dnia 3, 4 – latki

Realizacja podstawy programowej od godz. 7.00 – 12.00

6.30-8.15 Zabawy dowolne inspirowane przez nauczyciela oraz zabawy dowolne według zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne.

Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym.

8.15-8.30 Zabawy o wielostronnym ruchu. Czynności higieniczno -porządkowe.

8.30-9.00 Śniadanie.

9.00 -9.20 Zajęcia dydaktyczne – realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego programu.

9.20- 10.00 Praca w zespole – przetwarzanie wiedzy, nabywanie, doskonalenie umiejętności dzieci.

Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym.

10.00-10.20 Czynności higieniczno-porządkowe, II śniadanie.

10.20-11.30 Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze lub zabawy w sali.

11.30-12.00 Czynności higieniczno-porządkowe.

12.00-12.30 Obiad.

12.30-14.15 1Relaks poobiedni –leżakowanie.

14.15-14.30 Czynności samoobsługowe, zabawa ruchowa.

14.30-14.45 Podwieczorek

14.45-16.30 Ćwiczenia indywidualne dostosowane do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej lub czytanie fragmentów książek. Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy dowolne w sali wg zainteresowań dzieci. Podsumowanie dnia, czynności porządkowe.

Ramowy rozkład dnia 5,6 – latki

6.30-8.15 Zabawy dowolne według zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne inne. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym.

8.15-8.30 Zestaw ćwiczeń porannych i czynności higieniczno-porządkowe.

8.30-9.00 Śniadanie.

9.00-10.00 Zajęcia dydaktyczne – realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego programu.

10.00-10.20 Czynności higieniczno-porządkowe, II śniadanie.

10.20-11.45 Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki lub zabawy w sali.

11.45-12.00 Czynności higieniczno-porządkowe.

12.00-12.30 Obiad.

12.30-13.00 Relaksacja: słuchanie muzyki, bajek czytanych przez nauczyciela, gry i zabawy stolikowe.

13.00-14.15 Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym.

Zajęcia dodatkowe: religia

14.15-14.30 Zabawa ruchowa, czynności higieniczno-porządkowe.

14.30-14.45 Podwieczorek.

14.45-16.30 Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w sali. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Podsumowanie dnia, ustalenie planu na następny dzień. Czynności porządkowe.

W ciągu całego dnia zwrócenie szczególnej uwagi na zdrowie i bezpieczeństwo dzieci.